הקץ לאפליה באלעד? בית המשפט קיבל את ההסכמות בין משרד החינוך לסמינרים

    ישראל פריי 1 Comment on הקץ לאפליה באלעד? בית המשפט קיבל את ההסכמות בין משרד החינוך לסמינרים
    11:48
    02.05.24
    אתר קול חי No Comments on צפו: הכנסייה הגדולה של לב לאחים במעמד גדולי ישראל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בית המשפט המחוזי בירושלים קיבל הערב את המתווה אליו הגיעו במשרד החינוך מול עיריית אלעד וסמינר דרכי חנה. לפי המתווה, הסמינר ימשוך את העתירה שלו נגד קבלת התלמידות, יפעל להפסקה מידית של השבתת הלימודים במוסד ויקבל באופן מלא את התלמידות ששובצו על ידי משרד החינוך. לצד זאת, לאור הצפיפות במוסד, משרד החינוך יתקצב הקמה של כיתה נוספת שתוצב במקום על ידי העירייה.

    המתווה מתבסס על דברי השופט בדיון שנערך בעתירת הסמינר בשבוע שעבר, בתוספת של שיפוצים קלים. בכך עתידה להגיע הסאגה של שיבוץ התלמידות בסמינרים באלעד לסיומה. לאור אישור המתווה בפסק דין השופט, עתידות גם להתחיל את הלימודים התלמידות ששובצו על ידי משרד החינוך בסמינר ״לדעת חכמה״ באלעד.

    כזכור, לאור פניית קבוצה של הורים לוועדות הערר של משרד החינוך כנגד השיבוץ שניתן לבנותיהן, הוחלט במשרד על שיבוצן של 8 תלמידות בסמינרים ״דרכי חנה״ ו״לדעת חכמה״ בעיר. עם מתן השיבוץ, הודיעו בסמינר ״דרכי חנה״ כי ההורים משביתים את הלימודים, והתלמידות המשובצות החלו להגיע מדי יום ללימודים בכיתות ריקות. בסמינר ״לדעת חכמה״ התנו את קבלת שיבוץ המשרד בחזרה ללימודים סדירים גם ב״דרכי חנה״.

    מאיר שמעוני, מנהל המחוז החרדי במשרד החינוך, מוסר כי ״אנו שמחים שהסאגה הזו באה אל פתרונה. לכל אורך הדרך השיקול היחיד שהנחה את פעילותנו היה טובת התלמידות. היום טובת התלמידות נצחה את כל השיקולים האחרים״.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      למה עוד כיתה? כדי לשים את ה-4 תלמידות בכיתה לבד??
      כאילו שה-4 תלמידות עשו את הכיתות ממש צפופות…..
      שטויות!!!!